یادگیری بزرگسالان- حس تمایل در بزرگسالان ناشی از چیست؟
بزرگسالان علاقه دارند بدانند چرا یک چیز را باید یاد گرفت. اغلب سعی میکنند موضوع یادگیری را خودشان انتخاب کنند تا کاملا به درد آن ها بخورد. بزرگسالان دوست دارند موضوعی را یاد بگیرند که کار آمد و قابل استفاده باشد، زیرا تجارب با توجه به تجربه های که دارد یادگیری باعث پیشرفت او میشود. افراد بالغ کاملا به زندگی خود واقف هستند و حس یادگیری در آن ها از انگیزه درونی شان نشاط میگیرد.
در دوران کودکی به افراد همه چیز را تحمیل میکنند اما مقدار بیشتر تصمیم گیری را بر عهده خودشان میگذارند. اما افراد بالغ و بزرگسال تجربه های دارند که بر روی یادگیـری فعلی آن ها تاثیر فراوانی دارد. به همین دلیل است که مدل یادگیری و آموختن تجربی خود را ارائه میدهند.
نظریه یادگیری بزرگسالان
در بزرگسالان میل به یادگیری بیش از خود یادگیری اهمیت دارد، زیرا؛
- زیرا آن ها اجبار در حضور کلاس را کمتر حس میکنند.
- تمایل به یادگیری و آموزش موضوع انتخابی خود دارند.
حس تمایل در بزرگسالان ناشی از چیست؟
- علاقه شدید او به موضوعات و مسائل خاصی
- احساس نیاز به بعضی از دانش ها و مهارت ها، برای حل مشکلات
- کاربرد مثبت و اصولی یادگیری موضوع خاصی
۴ مهارت کلیدی برای معلمین بزرگسالان
- اطمینان حاصل کنید که دانشجو بزرگسال شما درک میکند چرا؟ و به چه علت نیاز به یادگیری مسئله جدید دارد؟
- احترام به سبک یادگیری دانشجو بزرگسال خود. سبک های یادگیری در سه نوع بصری( اکتفا و یادگیری از روی تصویر)، شنوایی( با دقت گوش دادن به صدا های مرتبط یا مهارت جدید) و روان شناختی(انجام فیزیکی مهارت برای درک بهتر آن) وجود دارند.
- اجازه به تجربه های آموزشی که باعث میشود دانشجوی شما بهتر بتواند موضوع یادگیری را درک کند.
- شغل شما به عنوان یک معلم بزرگسال مثبت و دلگرم کننده است. دانشجویان شما را در این را تشویق میکنند.
ظرفیت یادگیری بزرگسالان
- استفاده کم و نا منظم از مهارت های اولیه خود
- کاهش سرعت در پاسخگویی
- حفظ توانایی یادگیری در بزرگسالان
- کاهش توانایی حسی بر یادگیری موثر هستند.
- مسائل و مسئولیت در بزرگسالان توانایی های فیزیکی و یادگیری آن ها را کاهش می دهد.
- در صورت تصمیم به حضور در کلاس یادگیری، آن جا را فقط محیطی برای انتقال دانش میدانند.